dinsdag 5 augustus 2014

Haakpatroon beer joep.

Haakpatroon beer joep.

Benodigdheden: 1 bol gele wol en 1 bol blauwe wol [zeeman]
restje zwarte wol
twee beren ogen  
haaknaald 5.00

vulmiddel

Snuit.

Haak 2 lossen, haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haak naald, sluit met een vaste.
Toer 1 – haak 2 vasten in elke vaste = 12 vasten.
Toer 2 – haak * 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 18 vasten.
Toer 3 – haak * 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 24 vasten.
Toer 4 – haak * 3 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 30 vasten.
Toer 5 t/m 9 – haak 30 vasten rondom.
Kop.
Toer 10 – haak 2 vasten in eerst volgende 10 vasten = 20 vasten haak vervolgens 20 vasten op de ronding = 40 vasten totaal.
Toer 11 t/m 19 – haak 40 vasten rondom.
Toer 20 –* sla 1 vaste over haak 3 vasten * herhaal tot 33 vasten in totaal.
Toer 21 t/m 22 – haak 33 vasten rondom.
Vul snuit en kop stevig op.
Toer 23 –* sla 1 vaste over haak 1 vaste * herhaal tot de kop dicht is hecht af.

Lijf.
Haak 2 lossen, haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haak naald, sluit met een vaste.
Toer 1 – haak 2 vasten in elke vaste = 12 vasten.
Toer 2 – haak * 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 18 vasten.
Toer 3 – haak * 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 24 vasten.
Toer 4 – haak * 3 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 30 vasten.
Toer 5 – haak * 4 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 36 vasten.
Toer 6 – haak * 5 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 42 vasten.
Toer 7 – haak * 6 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 48 vasten.
Toer 8 t/m 26 – haak 48 vasten rondom.
Toer 27 – * sla 1 vaste over haak 5 vasten * herhaal tot 40 vasten in totaal.
Toer 28 – * sla 1 vaste over haak 4 vasten * herhaal tot 32 vasten in totaal.
Toer 29 – * sla 1 vaste over haak 3 vasten * herhaal tot 27 vasten in totaal.
Toer 30 – * sla 1 vaste over haak 2 vasten * herhaal tot 20 vasten in totaal.
Vul het lijf op.
Toer 31 – * sla 1 vaste over haak 1 vaste * herhaal tot het lijf dicht is hecht af.

Arm.

Haak 2 lossen, haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haak naald, sluit met een vaste.
Toer 1 – haak 2 vasten in elke vaste = 12 vasten.
Toer 2 – haak * 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 18 vasten.
Toer 3 – haak * 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 24 vasten.
Toer 4 t/m 27 – haak 24 vasten rondom.
Vul de arm op.
Toer 28 – * sla 1 vaste over haak 1 vaste * herhaal tot de arm dicht is hecht af.
Haak nog een arm.

Been.

Haak 2 lossen, haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haak naald, sluit met een vaste.
Toer 1 – haak 2 vasten in elke vaste = 12 vasten.
Toer 2 – haak * 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 18 vasten.
Toer 3 – haak * 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 24 vasten.
Toer 4 – haak * 3 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 30 vasten.
Toer 5 – haak 30 vasten in de achterste lussen.
Toer 6 t/m 8 – haak 30 vasten rondom.
Toer 9 – * sla 1 vaste over haak 1 vaste * herhaal 6x in totaal haak verder 18 vasten op de ronding =24 vasten in totaal.
Toer 10 t/m 29 – haak 24 vasten op de ronding.
Vul het been op.
Toer 30 – * sla 1 vaste over haak 1 vaste * herhaal tot het been dicht is hecht af.
Haak nog een been.

Oor.

Haak 2 lossen, haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haak naald, sluit met een vaste.
Toer 1 – haak 2 vasten in elke vaste = 12 vasten.
Toer 2 – haak * 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 18 vasten.
Toer 3 – haak * 2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste *6x herhaal tot in totaal 24 vasten.
Toer 4 t/m 7 – haak 24 vasten laat lange draad hangen.

Ogen.

Hecht een draad aan onder de kop haal de draad naar de meerderringen boven de neus naai het oog in de derde meerderring van af de zijkant zet het oog stevig vast doe dit ook met het andere oog.

Borduur een neusje en mond van zwarte wol op de snuit.

Naai de oren iets rond op de kop begin in de lijn boven het oog zodat                 de oren iets naast de kop komen.

Naai de kop op het lijf in een papa/mama steek.

De pappa/mama steek gaat als volgt:  aanhechten aan de kop een steek recht naar beneden doen  dan steek je een klein steekje opzij en dan weer een steek omhoog een klein steekje op zij en weer een steek naar beneden ga zo door tot de kop op het lijf vast zit

Naai de armen onder de kop met een papa/mama steek rondom vast.

Naai de benen onder aan het lijf in een pappa/mama steek zo dat de beer kan zitten.

Tuinbroek in blauwe wol.
Broekspijp

Haak 26 lossen haak hierop 24 stokjes.
Haak 5 toeren stokjes hecht af.
Haak nog een broekspijp.

Naai een toer stokjes aan elkaar [zie foto]

Naai middenvoor en midden achter aan elkaar.

Zoek middenvoor en haak aan beide zijden 7 stokjes = 14 stokjes in totaal dit is het bovenstuk tuinbroek.

Haak hierop 5 toeren stokjes hecht af.

Haak zo ook de achterkant.
Haak aan de zijkant van het bovenstuk een bandje van 10 lossen zet vast aan de voorkant van het bovenstuk doe dit ook aan de andere kant van het bovenstuk hecht af.

Augustus 2014

Veel haakplezier Tineke kuipers

11 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer je best gedaan! Nu weer een mooie beer. Dank je wel!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jannie,het is prachtig werk deze hobby en ook beer ontstond eigenlijk vanzelf dat vindt ik altijd weer zo bijzonder enne graag gedaan,groetjes Tineke

      Verwijderen
    2. Ohh wat is joep leuk,dank je wel
      Maar Ineke welke maat haaknld moet ik gebruiken voor zijn kleding

      Verwijderen
  2. Guitige kerel is Joep geworden! Ga eens in mijn voorraadje zoeken of ik een wolletje vind dat hiervoor gebruikt kan worden en dan kan ik beginnen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joep haakt lekker weg:-)
    Wat bedoel je met papa/mama steek?
    Hartelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke beer! En bedankt voor het delen.

    Groetjes,
    Stefanie

    http://cutedutch.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.