vrijdag 11 oktober 2013

Omslagdoek

Omslagdoek,  

Deze omslagdoek komt uit een oud boekje dit boekje heb ik van mijn moeder gekregen,( kreatief  plezier met durable katoen,) het patroon is simpel het resultaat mooi en het is  snel klaar

Haaknaald 5.00,   250,gram wol.
Haak  300  lossen
Beginnen in de 4e losse vanaf de haaknaald  haak 1 vaste* 6 lossen 5 lossen overslaan 1 vaste 6 lossen* herhaal tot aan het eind van de ketting.

Haak 4 lossen 1 vaste in de boog* 6 lossen 1 vaste* herhaal eindig  met 1 vaste in het boogje van 6 lossen aan de kant,
Herhaal deze laatste toer totdat er nog 1, boogje over is

Je kunt er franje aan de zijkanten en onderkant aan doen:
Knip 3, draden van 65 cm, deze dubbelvouwen en de lus met behulp van de haaknaald door een boogje aan de buitenzijde halen, de draad einden door de lus halen en aantrekken.


Of haak bloemen en zet deze verstrooid vast op de doek.

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke, Op pinterest kwam ik deze omslagdoek tegen en ben deze gaan haken. Ik heb de doek met een haaknaald 2,5 gehaakt met wat dunner katoen. Daarom heb ik 500 losse gebruikt als opzet. Echter gaat de doek helemaal in elkaar zitten terwijl het katoen wat ik gebruikt heb niet elastisch is. Herken jij dit?
    Uiteindelijk heb ik er een brede rand op gehaakt van stokjes maar echt blij ben ik er nog steeds niet mee. Als jij dit ook herkent wat heb jij dan gedaan dat de doek mooie " grote" openingen krijgt?

    dank alvast en een fijne dag.
    Groetjes van Yvonne
    www.madebyvon.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen